Kočioni sistem

Zadatak sistema za kočenje je da bezbeno i sigurno možemo da zaustavimo vazilo, kao i da po potrebi smanjimo brzinu kretanja.
Kočni uređaj na vozilu sastoji se od četiri posebna sistema, koji su međusobno povezani i funkcionišu kao jedna integralna celina:

- mehanički sistem
- hidraulični sistem
- servo sistem (pojačivač kočenja)
- elektronski sistem

diskovi za škoduSila kočenja se u automobilu prenosi hidrauličkim putem. Pritiskom na papučicu kočnice, pomeri se klip u tzv. glavnom kočionom cilindru. On pokrene ulje u cevima od kojih po jedna vodi do svake kočnice.
Nivo kočione tečnosti treba kontrolisati i po potrebi dopuniti na pređenih 60.000 km, ili svake druge godine. To treba činiti jer se u posudi za skladištenje ulja za kočenje pojavi vlaga koja može ugroziti rad kočnica. Savremenija vozila imaju pokazivače koji pokazuju da je nizak nivo kočione tečnosti i ne dozvoljavaju kretanje.
Ukoliko nedostaje kočione tečnosti na instrument-tabli, pali se crvena lampica koja govori da nešto nije u redu sa kočionim sistemom. Ista lampica svetli i kada je povučena parkirna kočnica.
Prednje i zadnje kočnice kontrolisati na 30.000 km, dok zamenu uloška kočnica ili čišcenje doboša na svakih 4.god. ili 60.000 km.

Karakteristika mehaničkog sistema kočnice je pouzdanost, trajnost i sigurnost.

Disk kočnice

Disk kočnice su danas najrasprostranjenije jer je njihov sklop jednostavniji i daleko efikasniji od sklopa doboš kočnica. Osnovni delovi ovog sklopa su disk, klješta i pločice. Postoji veliki broj varijacija disk kočnica, ali je najrasprostranjeniji tip sa samoventilirajućim diskovima i sa jednim pomičnim klještima. Prednost disk kočnica je u tome što omogućavaju bolje hlađenje kočionog sistema koje je od izuzetne važnosti za efikasnos kočenja. Današnji automobili imaju disk kočnice na svim osovinama ili na prednjoj osovini diskove a na zadnjoj doboše. U slučaju da vozilo nema doboš kočnice, ručna kočnica funkcioniše preko posebnog sistema koji je nezavistan od čitavog hidrauličkog sklopa.

U ponudi imamo diskove poznatih proizvođača: ORIGINAL ŠKODINE DISKOVE, FERODO, VIKA, ZIMMERMANN, MASTER SPORT, TOPRAN, JURID, TEXTAR i ostalih evropskih proizvođača.

Pločice

Disk pločice su najopterećeniji delovi kočionog sistema i zato se najbrže i troše. Izložene su mehaničkom, dinamičkom i termičkom opterećenju. Troše se na dva načina i to trošenjem frikcijskog materijala (postaju tanje) i termički. Termičko trošenje izaziva strukturnu promenu frikcijskog materijala, a posledica je smanjenje koeficijenta trenja i duži zaustavni put vozila. Zbog visokih temperatura može doći i do deformacije metalnog dela disk pločice što ima za posledicu pojavu vibracija prilikom kočenja. Disk pločice rade u ekstremnim uslovima i od njih zavisi aktivna bezbednost vozila i zato je preporuka da se uvek koriste atestirane disk pločice sa oznakom kvaliteta.

U ponudi imamo pločice renomiranih proizvođača: ORIGINAL ŠKODINE PLOčICE, VIKA, FERODO, MASTER SPORT i ostalih evropskih proizvođača.

Doboš kočnice

Doboš kočnice su danas vrlo retke i uglavnom se koriste samo na zadnim točkovima. Doboš kočnice su ime dobile po dobošu. Kočenje doboš kočnicama vrši se pomoću trenja. Zato se ovi delovi troše pa je vremenom potrebno zameniti gurtne ili obraditi doboš. Primena doboš kočnica važna je zbog ručne koočnice. Njihovom primenom olakšava se ugradnja sistema za aktiviranje ručne kočnice koja uvek koči samo zadnje točkove.Doboš kočnice danas vrlo retko nalaze primenu, pre svega zbog svoje ograničene efikasnosti.

U ponudi imamo doboše poznatih proizvođača: ORIGINALNE ŠKODINE DOBOŠE, MASTER SPORT, VIKA, kao i drugih evropskih proizvođača doboša.

Paknovi

Paknovi su u suštini kočione obloge nitnama spojene ili zalepljene za metalni nosač. Pri kočenju paknovi vrše pritisak na unutrašnju stranu doboša koji rotira. Frikcija izmedu kočionih obloga i doboša dovodi do usporavanja ili zaustavljanja.U ponudi imamo paknove renomiranih proizvođača: ORIGINAL ŠKODINE PAKNOVE, VIKA, BOSCH, FERODO i ostalih evropskih proizvođača paknova.

Ručna kočnica

Ima zadatak da ukoliko otkaže radna (nožna) kočnica zaustavi vozilo.

Prodajemo delove kočionog sistema (diskove, pločice, doboše, paknove, ručne kočnice, ...) za modele:

  • škoda fabia (svi modeli 1999-2010)
  • škoda felicia (svi modeli 1994-2001)
  • škoda favorit (svi modeli 1987-1990)
  • škoda octavia (svi modeli 1996-2011)
  • škoda superb (svi modeli 2001-2011)
  • škoda roomster (svi modeli 2006-2011)
  • škoda yeti (svi modeli 2009-2011)

Najčešci kvarovi su istrošenost pojedinih delova sistema i to sledećim redom:

  • disk pločice
  • kočne papučice
  • diskovi kočnice
  • kočni doboši
  • mehanizam ručne kočnice
  • blokade pojedinih delova prednjih i zadnjih kočnica

baner kočioni sistem

silueta2